Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1683106   Elaboració d'un supòsit pràctic a ESO
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   3LAO Elaboració d'un supòsit pràctic a ESO
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs els participants aprendran a elaborar un supòsit pràctic, tant de forma teòrica com pràctica.

La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/168-elaboracio-dun-suposit-practic-a-eso/
  
Objectius   • Objectiu principal:
Estructurar i desenvolupar les situacions d'ensenyament - aprenentatge, a partir de propostes competencials, que incloguin aprenentatges significatius, funcionals, productius i transferibles.
• Objectius específics:
Conèixer l'estructura o guió que ha de tenir un supòsit, incloent-hi tots els elements essencials.
Estructurar de manera sistemàtica i eficient la situació d'ensenyament - aprenentatge plantejada en el supòsit pràctic.
Tenir la capacitat de descriure detalladament el desenvolupament d'una sessió a partir del supòsit plantejat.
Tenir la capacitat de concretar els aprenentatges competencials que es preveuen que adquireixi l'alumnat en la situació plantejada.
Tenir la capacitat de concretar els elements relacionats amb l'avaluació dels aprenentatges previstos.
Disposar de recursos eficients que permetin donar resposta a tota mena de plantejaments de casos pràctics.
  
Continguts   • Tema 1
Estructura del cas pràctic
Consideracions normatives. Aspectes prescriptius
Qüestions prèvies. Elements curriculars que s'utilitzen per la seva elaboració.
Elaboració de la situació d'aprenentatge.
Elements fonamentals de l'aprenentatge competencial que cal incloure en la resposta.

• Tema 2:
Esquema de la resposta. Situació d'aprenentatge
Elements introductoris a la resposta. Justificació, normativa i contextualització del cas.
Desenvolupament del supòsit. Descripció de la sessió, objectius d'aprenentatge i elements relacionats amb l'avaluació.
Conclusions del supòsit pràctic. Aprenentatges competencials, text de conclusions i bibliografia relacionada.

• Tema 3:
La descripció del desenvolupament de la sessió
La descripció de les activitats d'ensenyament - aprenentatge i el treball de l'alumnat
Concreció del producte final
Organització de l'aula i la participació
Les activitats d'avaluació
Les estratègies d'inclusió
La descripció de les metodologies que permeten la personalització de l'aprenentatge.
La perspectiva de gènere

• Tema 4:
Els aprenentatges competencials.
Els elements curriculars reflectits a partir dels objectius d'aprenentatge.
L'elaboració dels objectius d'aprenentatge
Els elements relacionats amb l'avaluació
Elaboració dels instruments d'avaluació

• Tema 5:
La redacció dels supòsits pràctics.
Exemples i propostes per desenvolupar
  
Formador/a   Meritxell Arderiu Antonell
  
Avaluació   Com que la finalitat és plantejar el cas pràctic, es duran a terme tasques, principalment escrites per anar-lo desenvolupant.
Si va fent els passos correctes, es donarà per superada l’activitat. Si veiem que no fa el que cal, o s’equivoca, li proposarem millores a realitzar, en cas que no les faci, no donarem per superada l’activitat.
Per superar el curs cal tenir totes les activitats superades.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.

  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).